Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

ΩΡΑ ΓΙΑ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!!!!!!

Αυτές τις μέρες το θέμα μας είναι ο χειμώνας....Ασχοληθήκαμε λοιπόν με το χιόνι και τους χιονάνθρωπους......
Έφερα στο σχολείο τα πολύ όμορφα χιονανθρωπάκια που είχα στολισμένα στο δέντρο!!!!!
                            Ώρα για μαθηματικά!!!!!
Τα μετρήσαμε και άλλαζα τις θέσεις...Διαπιστώσαμε ότι ο αριθμός παραμένει ο ίδιος άσχετα από την διάταξη των αντικειμένων...
                          Βάλαμε και τους αριθμούς,,,,

Φτιάξαμε μια ιστοριούλα με την μαμά που έχασε τα χιονανθρωπάκια της και τα έψαχνε στο δάσος, στο ποτάμι και σε άλλα μέρη.Ταυτόχρονα προσθέταμε σύμφωνα με την καρτέλα που τους είχα δώσει.....
Η μαμά βρήκε το ένα χιονανθρωπάκι στο δάσος και το άλλο στο ποτάμι.Πόσα βρήκε?
Κοιτάζω την πρόσθεση βάζω τα χιονανθρωπάκια που δείχνουν οι αριθμοί και βρίσκω το αποτέλεσμα.Οι προσθέσεις ήταν μέχρι τον αριθμό 4 γιατί μέχρι αυτόν τον αριθμό έχουμε μάθει.




  • Παίξαμε με τις κάρτες "Φτιάχνω τον χιονάνθρωπο" και τις βάλαμε σε διαδοχική σειρά και είπαμε την ιστορία....Προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις λέξεις "πρώτα, μετά, ύστερα,πριν"

  • Πείραμα:Βάλαμε από την προηγούμενη μέρα 3 ποτηράκια με χυμό στην κατάψυξη...Τα ποτηράκια ήταν σε διαφορετικά χρώματα για τις ανάγκες του πειράματος...
  • Τη άλλη μέρα τα τοποθετήσαμε σε 3 διαφορετικά σημεία του σχολείου...
                            Το ένα στο καλοριφέρ

                          Το άλλο μέσα στο σχολείο   

Και το άλλο έξω από το σχολείο

Αρχίσαμε να κάνουμε υποθέσεις ποιο θα λιώσει πρώτο, ποιο δεύτερο και ποιο τελευταίο...όλοι συμφωνήσαν ότι πρώτο θα λιώσει αυτό που είναι πάνω στο καλοριφέρ.Για το δεύτερο και το τρίτο υπήρχαν κάποιες διαφωνίες....Οι πιο πολλοί προέβλεψαν ότι  θα λιώσει δεύτερο  αυτό που είναι μέσα στην τάξη και τελευταίο αυτό που είναι έξω....Ας γράψουμε τις προβλέψεις μας!!!
        Μετά το φαγητό βγάλαμε τα συμπεράσματά μας.....
Ρίξαμε σε 3 κουπάκια πόση ποσότητα χυμού είχε λιώσει στο κάθε ποτηράκι τα μετρήσαμε και .....


  • Παίξαμε με τις σύνθετες λέξεις με τη λέξη χιόνι με πολλούς τρόπους.... 



  •  Η κατασκευή μας.....

Και μια άλλη που είχε φτιάξει πέρυσι ο παιδικός και μου είχε αρέσει πολύ....Το σώμα είναι από αυγοθήκη...Τέλειο?
  • Διαβάσαμε τον "Χιονάνθρωπο που δεν ήθελε να λιώσει".Τους έδωσα το παρακάτω φύλλο εργασίας:

                                 Και το αποτέλεσμα...


  • Και ένα φύλλο εργασίας που έφτιαξα για τον αριθμό 4



Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΜΑΛΛΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


Μιας και μιλάμε για τον χειμώνα και σίγουρα θα μιλήσουμε για τα χειμωνιάτικα ρούχα και ειδικότερα για το μαλλί ορίστε μερικές πολύ χρήσιμες κατασκευές που κύριο στόχο τους έχουν την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας....
  • Σχηματίζουμε έναν κύκλο και με μεγάλη βελόνα (σακοράφα) κάνουμε τρυπούλες...

Περνάμε το μαλλί στη βελόνα κάνουμε κόμπο και ξεκινάμε να ράβουμε!
 Δίνουμε στα παιδιά την εντολή "πάνω-κάτω".Προσπαθούμε να εξηγήσουμε να μην αλλάζουν πλευρά στο χαρτί γιατί μπορεί να κάνουν λάθος


 Όταν τελειώσει η μια φορά του κύκλου ξαναξεκινάμε για να κάνουμε τα "γεμίσματα".Το σχέδιο πάει από μόνο του...


  • Με αφορμή τον μύθο της αράχνης που μπορείτε να τον διαβάσετε εδώ, μπορούμε να κάνουμε τον ιστό της αράχνης...Παίρνουμε ένα κομμάτι πλαστελίνη, το πατάμε κυκλικά και καρφώνουμε 6 οδοντογλυφίδες.Κάνουμε έναν κόμπο και ξεκινάμε να τυλίγουμε στριφογυριστά το μαλλί....

  • Στην τρίτη κατασκευή δεν χρησιμοποιούμε μαλλί γιατί  δεν είναι εύχρηστο για τα παιδιά και θα δυσκολευτούν...Παίρνουμε ένα βελουτέ χαρτί από αυτά που πουλάνε στο εμπόριο σαν βιβλιαράκι με πολλά χρώματα.Κόβουμε κατά μήκος με το κοπίδι λωρίδες ανά 3 εκ. περίπου, αφήνουμε όμως ένα περιθώριο στα δύο άκρα χωρίς να τα κόψουμε.

Στη συνέχεια κόβουμε λωρίδες από διάφορα χρώματα πάλι σε βελουτέ χαρτί (το πάχος όσο θέλετε).Και ξεκινάμε.....
Την μια λωρίδα την περνάμε από κάτω και εναλλάξ περνάω το χαρτί μέσα από το βελουτέ (συνήθως λέω στα παιδιά να περνούν μια λωρίδα πάνω, μία κάτω....) 
Την δεύτερη λωρίδα την ξεκινάμε από πάνω και πάλι εναλλάξ μια πάνω μία κάτω... 




Αυτό το δείγμα το έδωσα σε ένα νήπιο μου να το φτιάξει για να σας το δείξω αναλυτικά.Πέρσι το είχαν φτιάξει όλα τα παιδιά,Καλό είναι να γίνεται στις ελεύθερες δραστηριότητες γιατί ειδικά στην αρχή πρέπει να βοηθάμε τα παιδιά για να μην κάνουν λάθη όπως εδώ...


Στο τέλος γίνεται κάπως έτσι....Βάζετε τις λωρίδες προς τα μέσα τις κολλάτε ή τις πιάνετε με συρραπτικό και....     


 έτοιμο!!!!Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ποδιά την 25η Μαρτίου όταν κάνουμε για την λαϊκή παράδοση.Εγώ το χρησιμοποίησα σαν ποδιά σε θεατρικό στην 25η Μαρτίου! 

Καλό είναι να γίνονται αυτές οι κατασκευές στην ελεύθερη ώρα γιατί στην αρχή τα παιδιά χρειάζονται την βοήθειά μας....Εκτός από την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας εισάγουμε και τους όρους "πάνω-κάτω, "μέσα -έξω" και "εναλλάξ".
Και οι τρεις κατασκευές αρέσουν πολύ στα παιδιά.Δεν γίνονται όλες μαζί γιατί είναι χρονοβόρες αλλά πάντα υπάρχει κάποιο θέμα που θα δοθεί αφορμή να τις αξιοποιήσουμε!









Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙΑ!!!!




Χίλια ευχαριστώ και για τα άλλα 6 βραβειάκια που έδωσαν στο blog αξιόλογοι συνάδελφοι με εξαιρετικά blog που προσφέρουν ανεκτίμητη βοήθεια σε όλες μας με τις φρέσκες και πρωτότυπες ιδέες τους, με την αστείρευτη δημιουργικότητά τους και την αγάπη τους για την δουλειά μας.Συγκινήθηκα και χάρηκα πάρα πολύ.Σας ευχαριστώ για την υποστήριξή σας και για τα καλά σας λόγια....Εκτός λοιπόν από την Διόνη Κανερνή και το Της Τάξης και της Πράξης και την Έλενα Μακρή με την kinderella της που ήδη τις έχω ευχαριστήσει θέλω να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου και εύχομαι να συνεχίσουν την καταπληκτική δουλειά τους: 
Τέλος θέλω να ευχαριστήσω τις δύο συναδέλφους μου, την Λίτσα που είναι η πιο καλή προϊσταμένη που υπάρχει και την συνάδελφό μου στο ολοήμερο Ελένη για την καταπληκτική συνεργασία μας και για την βοήθεια και υποστήριξη αυτού του blog!!!!Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι είναι ένα ιστολόγιο του 1ου Νηπιαγωγείου Χρυσούπολης!!!!

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Χ

Για να κάνουμε και το γραμματάκι Χ που τόσο αβίαστα μας βγήκε μια και μιλάμε για τον χειμώνα!Είδα πριν λίγες μέρες μια πολύ ωραία δραστηριότητα στο http://www.elniplex.com
 με τα φωνήεντα και ήταν ότι πρέπει για να δώσω στα παιδιά να καταλάβουν την έννοια των συλλαβών και να τα συνδυάσουμε με το γράμμα Χ..
Τα φωνήεντα είναι φωνούλες που φωνάζουν δυνατά...Ανοίγω το στόμα και βγάζω τα φωνήεντα...Στο παρελθόν έχω κάνει στα παιδιά πολλές τέτοιες φωνολογικές ασκήσεις αλλά ποτέ δεν σκέφτηκα να διδάξω στα παιδιά μαζεμένα τα φωνήεντα...Γιατί όχι....Έτσι λοιπόν αφού τα φωνάξαμε δυνατά και τα γράψαμε στον πίνακα είπαμε να τα απομονώσουμε από τα σύμφωνα...
 Και φτιάξαμε τον σάκο των φωνηέντων, ένας σάκος με 7 κύκλους,όσα και τα φωνήεντα, και ζήτησα από τα παιδιά να βάλουν σε κάθε κύκλο τα φωνήεντα....



Το πήγα και λίγο παραπάνω και μετρήσαμε πόσα φωνήεντα βρήκαμε σε κάθε κύκλο!!!




Φτιάξαμε και το τρένο των φωνηέντων...Σε κάθε βαγόνι επιβιβάστηκε και ένα γράμμα και έπρεπε να βρούμε τους συνεπιβάτες του δηλαδή λέξεις που αρχίζουν από το ανάλογο φωνήεν ή όπως είπε ένα νηπιάκι μου "κυρία όλων των επιβατών τα ονόματα να αρχίζουν από αυτά τα φωνήεντα..".Γι αυτό και γράψαμε και πολλά ονόματα!!!!






Ευκαιρία και για το γνωστό τραγουδάκι του χειμώνα με τα φωνήεντα!!!


Κι επειδή αυτές οι μέρες είναι βροχερές φροντίσαμε να έχουμε πολλά κινητικά παιχνίδια....
  • Μοίρασα στα παιδιά καρτέλες με τα διάφορα φωνήεντα.Ξεκινήσαμε να τραγουδάμε το τραγούδι.Σε κάθε στροφή τα παιδιά που είχαν το αντίστοιχο γράμμα σηκώνονταν και χόρευαν...


  • Ξαναμοιράστηκαν οι καρτέλες...Τα παιδιά με υπόκρουση μουσικής χόρευαν.Όταν η μουσική σταματούσε σήκωνα μια καρτέλα με ένα φωνήεν.Τα παιδάκια με τις αντίστοιχες καρτέλες έπρεπε να τρέξουν κοντά μου και να φωνάξουν δυνατά το γράμμα της καρτέλας τους...


Την δραστηριότητα δεν την πήγα παρακάτω γιατί αρχικός σκοπός ήταν το Χ και οι συλλαβές από Χ.
Να πως σχημάτισαν τα παιδιά το γράμμα Χ με το σώμα τους...








  • Στη συνέχεια βρήκαμε πολλές λέξεις από Χ και το γράψαμε....
  • Καιρός να παντρέψουμε το Χ και με τα φωνήεντα που μάθαμε τις προηγούμενες μέρες και να φτιάξουμε συλλαβούλες!!!!Φτιάξαμε τα σπιτάκια των συλλαβών ΧΑ, ΧΕ, ΧΟ .Τα σπιτάκια και τις καρτέλες τα πήρα από την Τάνια Μάνεση.Για να το κάνω και πιο διασκεδαστικό, για να βρουν τα παιδιά τις λέξεις, τους έλεγα αινίγματα...Π.χ για να βρούνε την λέξη "χελιδόνι", το αίνιγμα ήταν "είμαι πουλί αποδημητικό, μαύρο από πάνω, άσπρο από κάτω και ψαλιδωτή ουρά".Το ίδιο συνεχίστηκε και με τις άλλες λέξεις...


Και το Χ στολισμένο με χιονονιφάδες....